نوشته‌های من

درباره برنامه‌نویسی، بازی، کتاب و هر چیزی که دوست داشته باشم

نوشته‌های من

درباره برنامه‌نویسی، بازی، کتاب و هر چیزی که دوست داشته باشم

نوشته‌های من
طبقه بندی موضوعی

چاپ کن و بازی کن - فرار از مرگ

جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۱:۳۳ ق.ظ

بازی فرار از مرگ یک بازی رومیزی یک نفره با ۴تاس شش وجهی است. این بازی توسط جیسون ساندو (Jason Sondoh) در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. تا کنون چندین طراحی مجدد از آن توسط وی ارائه شده است که همگی در صفحه این بازی در سایت boardgamegeek.com قابل دریافت است. همانطور که از نوع این بازی مشخص است، می‌توانید فایل‌های این بازی را از صفحه آن دریافت نمایید و بعد از چاپ آن‌ها شروع به بازی کنید. تمامی فایل‌های بازی به همراه روش بازی در صفحه بازی قابل دریافت است.

در این مطلب قصد دارم تا ابتدا روش بازی را شرح دهم و در انتها طراحی رنگی خود از صفحه این بازی را در اختیار شما قرار دهم تا از این بازی لذت ببرید.

صفحه فرار از مرگ

مقدمه

زامبی‌ها به شهر حمله کرده‌اند و شما به تنهایی درخانه جامانده‌اید. کسی به کمک نخواهد آمد و خودتان باید از دست زامبی‌ها فرار کنید. فقظ چند مشکل کوچک وجود دارد، اول اینکه پنجره‌های خانه خیلی مقاوم نیستند، دوم اینکه هر لحظه به تعداد زامبی‌ها اضافه می‌شود و آخر اینکه ماشینی که قصد فرار کردن با آن را دارید احتیاج به تعمیر دارد. اکنون شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا از این مخمصه جان سالم به در ببرید. آیا شما قادر به فرار خواهید شد؟!

اجزا مورد نیاز

برای بازی کردن نیاز به اجزا زیر دارید:

  1. صفحه بازی و توکن‌ها (فایل آن را از صفحه بازی و یا انتهای این مطلب دریافت کرده و چاپ کنید)
  2. ۴ عدد تاس ۶وجهی

نحوه بازی

هدف

هدف این بازی تعمیر ۱۰۰٪ ماشین و فرار است قبل از اینکه زامبی‌ها بتوانند به داخل خانه راه پیدا کنند.

چیدمان اولیه

یکی از زامبی‌ها را در چمن‌های جلوی خانه (LAWN) قرار دهید. این زامبی اولین تهدید برای شماست. توکن چکش را در خانه شماره ۱۰ سنگرتان (BARRICADE) قرار دهید. این شماره بیان‌گر میزان سلامتی درها و پنجره‌ها است. هر چه این عدد کمتر باشد احتمال ورود زامبی‌ها به خانه بیشتر میشود! توکن تفنگ را در خانه شماره صفر در قسمت چمن‌ها قرار دهید. این شماره بیان‌گر تعداد زامبی‌هایی است که کشته‌اید. در نهایت توکن آچار را در خانه صفر درصد گاراژ (GARAGE) قرار دهید. این شماه نیز بیان‌گر میزان تعمیر ماشین است. هر چه ماشین بیشتر تعمیر شده باشد زامبی‌های بیشتری به شما حمله خواهند کرد.

بازی

هر دور از بازی از ۵ فاز تشکیل شده است. این ۵ فاز را  تکرار کنید تا زمانی‌که یا بتوانید فرار کنید و یا طعمه زامبی‌ها شوید.

فاز اول: رسیدن زامبی‌ها

در کنار خانه‌های تعمیر ماشین، اعدادی نوشته شده است که بیان‌گر تعداد زامبی‌هایی است که در آن مرحله به پشت خانه شما می‌رسند، پس به تعدادی که در کنار خانه‌ای که توکن آچار در آن قرار دارد زامبی در چمن‌های جلوی خانه قرار دهید.
هر چه ماشین بیشتر تعمیر شده باشد زامبی‌های بیشتری به سمت شما خواهند آند. (به عنوان مثال اگر ماشین را ۳۰٪ تعمیر کرده باشید یک زامبی به خانه شما خواهد آمد، و اگر ۷۰٪ ماشین تعمیر شده باشد ۳ زامبی به سمت خانه شما می‌آبند.

فاز دوم: تخصیص تاس‌ها

شما ۴تاس دارید و ۳ قسمت (LAWN, BARRICADE, GARAGE) که می‌توانید از این تاس‌ها در آن‌ها استفاده کنید.
  • اختصاص تاس به قسمت LAWN به شما امکان می‌دهد تا بتوانید شانس خود را برای کشتن زامبی‌ها امتحان کنید. هر تاس برای کشتن یک زامبی لازم است.
  • اختصاص تاس به قسمت BARRICADE به شما امکان می‌دهد تا شانس خود را برای تعمیر در و پنجره شکسته شده خانه امتحان کنید.
  • اختصاص تاس به قسمت GARAGE به شما امکان تعمیر ماشین را می‌دهد. هر تاس امکان تعمیر ۱۰٪ از ماشین را فراهم می‌کند.

فاز سوم: تاس ریختن

در این فاز تاس‌هایی که به هر قسمت تخصیص داده شده است را بریزید. ریختن تاس برای هر قسمت جداگانه انجام می‌شود.

  • با ریختن هر تاس در قسمت LAWN و آوردن یکی از اعداد ۳، ۴، ۵ یا ۶ یک زامبی را کشته‌اید. زامبی‌هایی را که کشته‌اید از آن قسمت بردارید و توکن تفنگ را به تعداد زامبی‌های کشته شده جلو ببرید
  • با ریختن هر تاس در قسمت BARRICADE و آوردن یکی از اعداد ۳، ۴، ۵ یا ۶ یک بخش از در و پنجره‌های شکسته شده را تعمیر می‌کنید. به تعداد تعمیرهایی که انجام داده‌اید توکن چکش را به جلو حرکت دهید.
  • با ریختن هر تاس در قسمت GARAGE و آوردن یکی از اعداد ۵ یا ۶ توانسته‌اید ۱۰٪ از ماشین را تعمیر کنید. به تعدادی که ماشین را تعمیر کرده‌اید توکن آچار را به جلو حرکت دهید.

فار چهارم: حمله زامبی‌ها

تمامی زامبی‌هایی که هنوز زنده هستند و نتوانسته‌اید که آن‌ها را بکشید به خانه حمله می‌کنند. به تعداد زامبی‌های موجود در قسمت LAWN خرابی به بار می‌آید و باید توکن چکش را به این تعداد به سمت عقب ببرید و از سلامت خانه کم کنید. چنانچه مقدار سلامت خانه به صفر زسید. زامبی‌ها به داخل خانه می‌آید و شما را به یک زامبی شبیه خودشان تبدیل می‌کنند و شما باخته‌اید.

فاز پنجم: پاداش

چنانچه ۱۰ زامبی کشته باشید مستحق پاداش هستید، پس اگر توکن تفنگ به خانه شماره ۱۰ رسید یکی از پاداش‌ها را انخاب کنید و به آن عمل کنید و سپس توکن تفنگ را به خانه صفر برگردانید. پاداش‌ها عبارتند از:
  • تمام زامبی‌ها را از بین ببرید
  • ۱۰٪ ماشین را تعمیر کنید
  • در دور بعد هیچ زامبی به سمت خانه شما نمی‌آید
  • سه خرابی در و پنجره خانه یکجا تعمیر شده است

پایان بازی

بازی در دو حالت به اتمام می‌رسد، حالت اول زمانی است که در انتهای دور بازی ماشین ۱۰۰٪ تعمیر شده باشد و زامبی‌ها به داخل خانه راه پیدا نکرده باشند. حالت دوم هم زمانی است که زامبی‌ها با خراب کردن در و پنجره‌ها به داخل خانه راه پیدا کرده باشند و شما را به یک زامبی‌دیگر تبدیل کنند.


نکته: بعد از چاپ صفحه بازی و جدا کردن توکن‌ها، حتما توکن‌های زامبی را درون یک کیسه پلاستیکی ضخیم قرار دهید!


طراحی مجدد: از آنجایی که طراحی صفحه بازی بسیار ساده بوده است. یک صفحه جدید برای این بازی طراحی کرده‌ام که از اینجا می‌توانید آن را دریافت کنید و چاپ کنید.


نسخه اندروید!: هر چند که شخصا از انجام بازی‌های رومیزی بر روی موبایل خیلی استقبال نمی‌کنم، ولی صرفا جهت اطلاع بدانید که نسخه اندرویدی این بازی در گوگل پلی موجود است.



  • حامد ذقاقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی